Summering: film 91-100
När jag sett tio nya filmer skriver jag en kort summering,
och prisar i fem kategorier de filmer som utmärkt sig på ett eller annat sätt.
PS. 100 filmer recenserade hittills. Har sett många fler som ännu inte kommit upp på bloggen.
En film om dagen 2014 ser, trots allt, inte heeelt orealistiskt ut.
The Bestest: Hyfsat jämnt mellan The Raid 2 - Berendal och de två första filmerna i "Before..."-trilogin, där... den Maffiabröder/Gudfadern/Smuts/Ondbråddöd/KarateKaiDojo/AllaKinseserKanKarate-doftande rullen The Raid 2, drar längsta strået den här gången.
The Worstest: Tyvärr blev det Noah. Hade alldeles för stora förhoppningar på vad Black Swan/Requiem For A Dream/The Wrestler-regissören Aranofsky skulle knåpa ihop.
Listans diskussionsobjekt: The Man From Earth. Längesedan en film satte igång så många växlar i min hjärna.
Här varé knas!: Trodde inte det kunde bli så mycket roligare i slasher/gore/skräck/komedi-genren än Död Snö 1. Men se på fan, i uppföljaren Red Vs. Dead får vi mer av allt. GE OSS EN TREA!
Hederspriset: Richard Linklater, regissören av "Before..."-trilogin. Tre suveräna filmer som spelats in med nio år emellan, under en 18-års period. Fyttihelv... va bra.
Kommentarer
Trackback