Summering: film 101-110
När jag sett tio nya filmer skriver jag en kort summering,
och prisar i fem kategorier de filmer som utmärkt sig på ett eller annat sätt.
The Bestest: X-Men - Days Of Future Past. Inte bara en bra superhjälte-film, utan en riktigt bra film överlag.
The Worstest: Patrick - Evil Awakens. Inte ens bradålig som t.ex. Big Ass Spider!, enbart skitdålig.
Listans uppryckning: Captain America - The Winter Soldier. Ettan var, enligt mig, inget som fastnade. Uppföljaren däremot var lite extra allt, med stark kebabsås.
Listans Paul Rudd: Blir sällan, eller aldrig, besviken på Paul Rudd. Även om filmerna han är med i ibland kan vara riktiga bottenträsknapp, så är Paul ALLTID sevärd. När han dessutom är med i en film som spelar precis på mina vad-jag-gillar-i-en-komedi-strängar (They Came Together), då är det ju jackpot hela dan.
Skit: Starred Up. Långt ifrån en skitfilm, men rakt igenom smutsig och svettig och jävlig.
Kommentarer
Trackback