Summering: film 71-80
När jag sett tio nya filmer skriver jag en kort summering,
och prisar i fem kategorier de filmer som utmärkt sig på ett eller annat sätt.
The Bestest: Klassikern 12 Angry Men. Tätt därefter danska Jagten och kanske lite oväntade The Cabin In The Woods.
The Worstest: Hela fyra stycken filmer landar på betyget 5. Men sämst var ändå Jack Ryan - Shadow Recruit.
Störst budget, namnkunnigaste skådespelarna och minst underhållningsvärde i Bourne-kopian.WTF-moment: Enemy. Förstår du filmen efter EN titt, då äter jag upp min skinnhatt i garderoben, som aldrig är använd.
Listans "vill du få epilepsi"-film: The Lego Movie. Pausa en gång var 10:e minut för att chilla ner hjärnan lite.
Underskattat mästerverk: The Cabin In The Woods. Har egentligen allt jag kräver av en skräckfilm: blod, humor, originalitet, läbbiga typer och en tjej som hånglar med ett varghuvud, uppspikat på väggen.
Kommentarer
Trackback